Ako vyzerá kvalitný PR článok a čo by v ňom nemalo chýbať?

Písanie PR článkov je skvelý spôsob, ako dostať produkty či firmy značiek do povedomia ich cieľovej skupiny. Nie každý podnikateľ však na to má čas a hlavne – nevie, ako má kvalitný PR článok vyzerať. Našťastie existujú profesionáli, ktorí ho napíšu za vás. Ako taký článok vyzerá?

Čo je to PR článok?

PR je skratka pre anglický výraz public relations – vzťahy s verejnosťou. Už vám je asi jasné, že úlohou PR článkov je budovať povedomie o značke a vytvoriť si vzťah s potenciálnymi zákazníkmi. 

Napísať kvalitný článok je umenie. Autor by ho mal poňať tak, aby ho čitateľ chcel dočítať až do konca. Dôležité je odovzdať mu podstatnú informáciu spôsobom, vďaka ktorému klikne na webovú stránku značky. I keď PR článok je forma reklamy, nie je prvoplánová. Mnohí podnikatelia by svoje produkty najradšej opisovali len superlatívami, no ľudia sú na to citliví a rýchlo zistia, že im je niečo vnucované. 

Pri písaní je dôležitá objektivita, prirodzenosť, hodnota a nestrannosť. Zákazníka nepriláka to, keď budete svoj produkt opisovať ako najlepší na trhu. Ani keď bude polovica článku o vašej firme. Chce vedieť, čo mu daný produkt prinesie a akým spôsobom vyrieši jeho problém alebo naplní potreby. Jednoducho ho článok musí obohatiť. 

Publikácia PR článkov v novinách, časopisoch či online médiách prináša tieto výhody:

  • zvýšená návštevnosť webu
  • oslovenie cieľovej skupiny
  • zvýšenie povedomia o značke
  • poskytnutie pridanej hodnoty
  • krátkodobé i dlhodobé generovanie potenciálnych zákazníkov

Časti PR článku

  • titulok
  • perex
  • podnadpisy
  • hlavný text
  • obrázky
  • popisy k obrázkom
  • odkazy na produkty/služby cez kľúčové slová (s tým súvisí SEO optimalizácia)
  • CTA (call to action)
  • meta popis
  • URL adresa

My to napíšeme za vás!

Potrebujete dať do popredia váš produkt alebo službu? Naši externí autori vám napíšu kvalitné PR články. Vďaka nim nadobudne marketing vašej firmy nový rozmer. Sledujeme aktuálne marketingové trendy, aby články zaujali čo najviac čitateľov, z ktorých sa stanú zákazníci. Tak sa nám ozvite! 🙂